נתניהו לאזרחי איראן: "המשטר מדרדר אתכם, כשייפול נחיה בשלום"

אחרי ההסלמה בעקבות חיסול נסראללה והחשש מתגובה של טהרן, ראש הממשלה פנה לאזרחי הרפובליקה האסלאמית, ואמר: "המשטר שלכם גורר את האזור כולו עמוק לתוך חושך ולמלחמה. אל תתנו לקבוצה קטנה של תיאוקרטים קנאים לרסק את תקוותיכם - מגיע לכם ולילדיכם יותר טוב"

זמן צפייה: 02:57

אחרי ההסלמה בעקבות חיסול נסראללה והחשש מתגובה איראנית, ראש הממשלה נתניהו פנה היום (שני) ישירות לאזרחי איראן, ובסרטון שפרסם באנגלית הוא אמר: "המשטר שלכם גורר את האזור כולו עמוק לתוך חושך ולמלחמה. הוא מדרדר אתכם לתהום, אך כשהוא ייפול - נחיה בשלום".

"בכל יום אנחנו מחסלים את הבובות של טהרן - תשאלו את מוחמד דף ונסראללה. אין מקום במזרח התיכון שישראל לא יכולה להגיע אליו, ואין מקום שלא נגיע אליו כדי להגן על עמנו ועל המדינה שלנו", אמר נתניהו. "בכל יום שעובר, המשטר מקרב אתכם - העם הפרסי האציל - אל התהום. הרוב המכריע של האיראנים יודע שלמשטרם לא אכפת מהם אפילו. אם לשלטון היה אכפת מכם, הוא היה מפסיק לבזבז מיליארדי דולרים על מלחמות חסרות תועלת ברחבי המזרח התיכון".

"תארו לעצמכם מה היה קורה אם כל הכסף העצום שהמשטר בזבז על נשק גרעיני ומלחמות חוץ היה מושקע בחינוך של ילדיכם, בשיפור שירותי הבריאות שלכם, בבניית התשתית של האומה שלכם. מים, ביוב, כל שאר הדברים שאתם צריכים. דמיינו את זה. אך אתם יודעים דבר אחד פשוט - לרודנים של איראן לא אכפת מעתידכם", הוסיף ראש הממשלה.

איראן. ארכיון
איראן. ארכיון | צילום: רויטרס

נתניהו הבטיח לאזרחי הרפובליקה האסלאמית: "כשאיראן תהיה סוף סוף חופשית - והרגע הזה יגיע הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים - הכל יהיה אחרת. שני העמים העתיקים שלנו, העם היהודי והעם הפרסי, יחיו סוף סוף בשלום. שתי המדינות שלנו, ישראל ואיראן, יהיו בשלום".

רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר ראש הממשלה: "בבוא היום, רשת הטרור שהמשטר בנה בחמש יבשות תפשוט רגל ותפורק. ואז - איראן תשגשג כמו שלא שגשגה מעולם. השקעה גלובלית, תיירות מסיבית, חדשנות טכנולוגית מבריקה המבוססת על הכישרונות האדירים שקיימים בתוך איראן".

"האם זה לא נשמע טוב יותר מעוני, דיכוי ומלחמה? מקום ועד אספהאן, משיראז ועד טאבריז, יש עשרות מיליוני אנשים טובים והגונים עם אלפי שנות היסטוריה מאחוריהם - ועתיד מזהיר לפניהם", אמר ראש הממשלה לסיום, והפציר בעם האיראני: "אל תתנו לקבוצה קטנה של תיאוקרטים קנאים לרסק את תקוותיכם וחלומותיכם. מגיע לכם ולילדיכם יותר טוב. אני יודע שאתם לא תומכים באנסים וברוצחים של חמאס וחיזבאללה, אבל המנהיגים שלכם כן. העם באיראן צריך לדעת - ישראל עומדת איתכם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409301659' autoplay='0' credit='איתי בית-און / לע"מ' desc='נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו בימים גורליים"' poster='' kid='1_xd3um7qf' duration='133']

בנוסף, בפתח ישיבת הממשלה, נתניהו התייחס לצירופו של יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער לשורות הקואליציה: "אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים, אנחנו עומדים בהם יחד, ואנחנו עושים את העבודה שעם ישראל והדורות של עם ישראל מצפים מאיתנו שנעשה. אנחנו בימים גורליים. אלה ימים של הישגים היסטוריים, אבל גם ימים של אתגרים גדולים שעדיין לפנינו. אנחנו במלחמה על עצם קיומנו. נאחד כוחות, נלך יד ביד, וננצח את אויבינו. כי עם כלביא יקום, ונצח ישראל לא ישקר".