חיזבאללה מזהיר: שלא ינסו לפרק אותנו מנשקנו

לאור ההפסד הצפוי בבחירות לפרלמנט שנערכו אמש בלבנון, מתחיל חיזבאללה את הקמפיין לשמירת מעמדו המיוחד בלבנון • מוחמד רעאד, איש הארגון: "המשבר בלבנון יחריף אלא אם כן יוקפא לאלתר הדיון על פירוק חיזבאללה מנשקו" • חרירי או אנשי מפלגתו לא הגיבו על ההצהרה

(1:04 דק')

ארגון חיזבאללה לא מאבד זמן : הצד המפסיד במערכת הבחירות שהסתיימה אמש הזהיר הבוקר (שני) את ראש הגוש האנטי -סורי, סעד אל - חרירי , שלא לדון כלל בפירוק הארגון מנשקו.

התוצאות הרשמיות עוד לא הוכרזו אך בארגון השיעי כבר חושבים על היום שאחרי וממהרים להגן על מעמדם המיוחד במדינה. מוחמד רעאד, נציג בכיר של חיזבאללה בפרלמנט אמר כי "על סיעת הרוב בלבנון להתחייב שלא לפקפק בתפקידו של ארגונו כתנועת התנגדות, בלגיטימיות קיומו של מאגר הנשק שברשותו ובעובדה שישראל היא מדינת אויב של לבנון ושל העולם הערבי".

לדבריו של רעאד, ניצחון הפרו-מערבים בבחירות יביא להמשך המשבר בין הקואליציה לאופוזיציה, אלא אם כן יוקפא לאלתר הדיון על פירוק חיזבאללה מנשקו"

במקביל משמיעים במפלגה גם קולות של פיוס ואחווה. רשת הטלויזיה "אלערביה" מדווחת כי חסן פדאללה, חבר הזרוע הפוליטית של הארגון, אמר כי מפלגתו מעוניינת בשיתוף פעולה פוליטי עם מפלגת השלטון של רפיק אל חרירי שצפויה לתפוס יותר מ-70 מושבים בפרלמנט.

ממפלגתו של אל -חרירי לא נמסרה תגובה להצעה, ונכון לעכשיו עוד מחכים שם לפרסום התוצאות הרשמיות. עם זאת, ב"קול ישראל" דווח כי אל-חרירי הושיט בנאומו יד למתנגדיו ואמר כי "היום אין מנצחים או מפסידים", והוסיף כי "הלבנונים יודעים שהסכנות הניצבות לפנינו אמיתיות, אבל היום הביעו את ביטחונם כי ארצם מסוגלת להתמודד עם האתגרים הניצבים מולה".

הנצחון המסתמן: 54% מהקולות לגוש האנטי- סורי

גורם פוליטי בלבנון אמר אמש לסוכנות הידיעות רויטרס כי הקואליציה הפרו-מערבית, "מחנה ה-14 במארס", ניצחה בבחירות לפרלמנט במדינה, ואילו המחנה הפרו-סורי בראשותו של חיזבאללה הפסיד. לדבריו, "הפסדנו בבחירות, אנו מקבלים את התוצאה כרצון העם".

במקביל, דיווחה רשת "אל ערביה" כי גם גורמים בקואליציה הפרו-מערבית אישרו שניצחו, וכי לפי המגמה המסתמנת זכתה הקואליציה בכ-70 מושבים, לעומת 52 מושבים למחנה חיזבאללה.
ישראל עוקבת בעניין, כמו שאר מדינות האזור והקהילה הבינ"ל, אחר ההתפתחויות הפוליטיות בלבנון.

כל ממשלה שתקום בביירות חייבת לדאוג שלבנון לא תשמש בסיס לאלימות נגד ישראל ונגד ישראלים. על ממשלת לבנון לפעול לחיזוק היציבות והבטחון בשטחה, לעצור את הברחות הנשק, ולבצע את החלטות מועצת הבטחון, ובראשן החלטות 1559 ו-1701. ישראל רואה בממשלת לבנון אחראית לכל פעילות צבאית ואחרת, היוצאת משטחה.