"כשנכנסים למסעדה, ישר שואלים עליו": סיפורו המרגש של השף שנרצח ב-7.10

בפרק הבכורה של "משחקי השף" הכרנו את דניאלה נחום, שהגישה לשפים קינוח סביח, שהוכן בהשראתו של אביה החורג, אלי אוזן, שנרצח בשבת השחורה. אלי היה שף מוכר ואיש משפחה אהוב, שתמיד עבד מאחורי הקלעים ודאג לכולם. שותפו למסעדה סיפר עליו: "אין אחד שיכול להגיד עליו דבר רע. עבדנו יחד 23 שנה ואף פעם לא היו ויכוחים"

זמן צפייה: 15:47

בפרק הבכורה של "משחקי השף", הכרנו את דניאלה נחום, שהכינה מנה שהפתיעה את השפים וזיכתה אותה בכל הסכינים. היא הצליחה לרגש אותנו ואת השופטים בסיפור על האיש שעומד מאחורי המנה, אביה החורג, אלי אוזן, שנרצח בשבעה באוקטובר.

לאחר שאביה של דניאלה נפטר בתאונת אופנוע, אימה התחתנה בשנית עם אלי שהיה שף במקצועו: "הוא היה הדמות הגברית בבית", סיפרה דניאלה בריאיון לאתר רשת 13. בהתחלה היה לדניאלה קשה לקבל את אלי למשפחה, אבל עם הזמן הם התקרבו בעקבות האהבה המשותפת שלהם לבישול ואפייה, לדבריה: "היינו כמו חברים טובים". כשהיא התחילה לאפות ולהכין קינוחים מהבית, היה לה חלום לפתוח קונדיטוריה משלה והטלפון הראשון שעשתה היה לאלי. היא מספרת שהוא עזר לה עם הפתיחה וההקמה של הקונדיטוריה, דבר שהוביל להעמקת הקשר.

כתבות נוספות:

אלי אוזן ודניאלה נחום
אלי ובתו דניאלה

מהר מאוד אלי זיהה את הכישרון הקולינרי של דניאלה ודחף אותה להשתתף ב"משחקי השף": "הוא מאוד האמין בי וגם במה שאני מכינה". היא משתפת שהיה לו רעיון להכין סביח מתוק לאודישן, בהתחלה הרעיון נשמע לה משונה ("צחקנו, איך אפשר לעשות סביח מתוק?"), אבל החליטה לנסות והם קבעו להיפגש ביום שבת (7.10) לחשוב איך להכין את המנה.

באותו הבוקר יצאו אלי ואביו לחוף זיקים כדי לדוג, בדיוק כשהתחילה מתקפת הפתע של חמאס. אלי עוד הספיק לשוחח עם לימור (אימה של דניאלה): "הוא אמר לה שהוא מתחבא מאחורי בטונדה". אבל, הקשר איתם נותק ונעלמו עקבותיהם. המשפחה לא ידעה מה קרה להם ("ניסינו לחפש אותו במשך שבועיים וחצי") עד שקיבלה את ההודעה שמצאו את הגופות שלהם במיגונית בחוף.

אלי היה אדם צנוע שהעדיף להיות מאחורי הקלעים ולעזור בסתר: "תמיד צחקתי ואמרתי שאם כבר להתפרסם, אז אצלו זה יהיה רק ככה", סיפרה. כמו כן, היא משתפת שכל מה שהיא יודעת על המטבח היא למדה ממנו: "הרבה מאוד בזכותו ובגללו". שבוע לפני תחילת המלחמה אלי הספיק ללוות את דניאלה בחתונתה. היה לה ברור שאלי הוא חלק מהמשפחה ושהוא יהיה שותף מלא בכל הארגונים ויעזור לה בהכול "מבחינתו הוא חיתן את הבת שלו לכל דבר ועניין".

אלי אוזן
אלי אוזן

חוץ מהיותו איש משפחה אהוב, אלי היה גם שף מצליח במסעדת "סלון יווני" באשדוד. את המסעדה אלי הקים יחד עם נאור פרץ והם עבדו ביחד 23 שנים. בריאיון לאתר רשת 13 שיתף נאור: "הוא יותר משותף בשבילי". הוא סיפר על אלי, שהכיר בחור צעיר עם רצון ותשוקה ללמוד לבשל: "היו לו שאיפות וכישרון מולד".

לדבריו, במסעדה אלי תמיד דאג שהכול יעשה בכבוד ובאווירה טובה: "עבדנו יחד 23 שנה ואף פעם לא היו ויכוחים". בנוסף, הוא סיפר שאלי היה מלח הארץ, בן אדם ערכי וטוב: "אין אחד שיכול להגיד עליו דבר רע". נאור שיתף על הקשר עם הלקוחות במסעדה, שהיו מאוד קשורים אליו ואהבו אותו: "כשאנשים היו נכנסים למסעדה, הם ישר שואלים איפה אלי?". לאחר האובדן הכבד נאור גילה כמה אלי היה חשוב עבור אנשים: "גיליתי עד כמה הוא היה עוזר ואכפתי כלפי אנשים וכמה אהבו אותו". ביום השנה להירצחו, נאור מתכנן לערוך במסעדה ערב מיוחד לזכרו של אלי, שבו ישתפו החברים והמשפחה סיפורים עליו.

נאור פרץ ואלי אוזן
נאור ואלי