בקשה לצו מניעה נגד ארגון המורים: שחררו את ציוני הבגרויות לתלמידים

לאחר שמאות אלפי תלמידים יצאו לחופש הגדול ללא ציונים, ולקראת עתירה שתוגש לבג"ץ בנושא, מרכז השלטון המקומי הגיש בקשה לצווי מניעה נגד ארגון המורים - בדרישה שישוחררו ציוני הבגרויות. רן ארז תקף את שר החינוך: "הציונים בידך, ההאשמות שאתה מטיל על ארגון המורים הם עיוות המציאות"

תלמידים נבחנים בבחינת הבגרות
תלמידים נבחנים בבחינת הבגרות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מרכז השלטון המקומי הגיש הבוקר (ראשון) בקשה לצווי מניעה נגד ארגון המורים, בדרישה לשחרור ציוני בגרויות התלמידים. הצווים הוגשו לבית הדין הארצי לעבודה בשם השלטון המקומי, האזורי ושלושת הערים הגדולות. זאת, בנוסף לעתירה לבג"ץ שתוגש בקרוב.

בתוך כך, יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף את שר החינוך יואב קיש והאשים אותו בעיכוב פרסום הציונים. "ציוני הבגרות של המבחנים במועד א' נמצאים בידך כבר הרבה זמן. סירובך למסור אותם לידיעת התלמידים, פוגע ביכולתם לשיקול דעת וקבלת החלטה, האם לגשת למבחן נוסף במועד ב' ולתקן ציונים, במידה שיש להם צורך בכך", כתב ארז במכתב ששיגר לקיש.

בהמשך הוסיף במתקפה חריפה על שר החינוך: "סירובך למסור להם את הציונים מחד גיסא והאשמות שאתה מנסה להטיל על ארגון המורים במעשיך, הם לא רק עיוות המציאות, אלא אפילו זדון לכאורה. אפשר לצפות למעשה כזה מפוליטיקאי, אבל קשה לצפות זאת משר חינוך שאחראי על מערכת החינוך ופוגע במעשה זה בתלמידים".

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קיש הודיע כי גם הוא מתכוון לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה שיחייב את ארגון המורים לפרסם את ציוני התלמידים. "רן, תלמידי החטיבה העליונה לא עשו לך דבר, למה להתעקש לפגוע בהם? שחרר אותם מהאירוע שלך מול האוצר", כתב שר החינוך בהתקפה משלו נגד ארז.

"אתה יכול בקלות לתת להם את הציונים ועדיין לשמור לעצמך את 'הפטיש הגדול' והקבוע של איום בהשבתת פתיחת השנה", הוסיף קיש, "המחיר שאתה גובה מהתלמידים היקרים הוא לא סביר ולא הוגן – גם המורים אומרים זאת. השעה היא שעת מלחמה, הילדים האלה לפני גיוס, העתיד שלהם על כף המאזניים, זה לא הזמן לעשות עליהם סיבוב של משא ומתן. שב עם האוצר, תחזור להסכמות המוקדמות, אני אגבה אותך ככול שיידרש".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר פרסם משרד החינוך את ציוני הבגרות באנגלית ובמתמטיקה, אך למרבה ההפתעה, מחציתם לא פורסמו - עקב שיתוף פעולה מוגבל של ארגון המורים. הפרסום החלקי עורר זעם רב בקרב תלמידים, שלא יודעים עד עתה אם עליהם לגשת למועדי ב'.

בסיום שנת הלימודים הנוכחית, כ-700 אלף תלמידים בחטיבות הביניים ובתיכונים יצאו לחופש הגדול עם תעודות ללא ציונים, אותם סירבו המורים להעביר כאמור, בעקבות עיצומיהם. בינתיים, התלמידים נותרו מאוכזבים. "זה מתסכל, אנחנו לא יודעים בכלל איפה אנחנו עומדים והאם ידענו את החומר הנלמד. ארגון המורים ומשרד האוצר רבים ביניהם - ואנחנו נופלים בין הכיסאות", סיפר תיכוניסט בשיחה עם חדשות 13.