השביתה נעצרה, ההורים והתלמידים זעמו: "עושים מאיתנו צחוק"

ארגון המורים הודיע ב-23:30 על חידוש הלימודים הבוקר לצד המשך העיצומים, אך במועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים זעמו על ההחלטה וקראו לא להגיע לבתי הספר: "התלמידים הם לא כלי משחק בידי אף אחד מהצדדים. כבר שנתיים וחצי שהם סובלים תחת עיצומי ארגון המורים"

זמן צפייה: 04:04

אתמול בשעה 23:30 הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז על השהיית השביתה בתיכונים, וכי כבר הבוקר התלמידים יחזרו ללמוד - תוך המשך המאבק בדרכים שונות. עם זאת, ההודעה המאוחרת על החזרה ללימודים, לצד ההבהרה כי העיצומים לא יסתיימו, הביאו הבוקר (שני) לזעם בקרב התלמידים והוריהם.

במועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים הארצית קראו לתלמידים לא להגיע לבתי הספר: "לעשות צחוק מתלמידי ישראל ולהודיע ב-23:30 בלילה שמחר יש לימודים בתיכונים, תחת עיצומים - לא בבית ספרנו. אנו קוראים לתלמידי ישראל לא להגיע מחר לתיכונים וקוראים להורים לא לשלוח את ילדיהם, התלמידים הם לא כלי משחק בידי אף אחד מהצדדים. כבר שנתיים וחצי שתלמידי ישראל סובלים תחת עיצומי ארגון המורים, לימודים עם עיצומים זאת לא שנת לימודים. אנו נשקול את המשך צעדינו".

עיריית רמת השרון תמכה במאבק התלמידים והוריהם: "אין זה סיום שביתה כי אם אחיזת עיניים על גב בני ובנות הנוער, שלא יקבלו הערכה על לימודיהם, לא יצאו לטיולים וסיורים, ולא יזכו לרווחה נפשית בתקופת מלחמה איומה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409090725' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_uw1qtkoe' duration='296']

אמש פורסם בחדשות 13 כי אחת הסיבות להתקדמות במשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר, היא מעורבות של גורמים חיצוניים שמקובלים על הצדדים, ומאחורי הקלעים פעל נשיא המדינה יצחק הרצוג, שבימים האחרונים אנשיו לחצו ופעלו במטרה להביא לסיום השביתה, והשלמת המשא ומתן תו"כ שהתלמידים נמצאים בביה"ס ושנת הלימודים לא נפגעת.

בתוך כך, במסגרת העיצומים לא יינתנו ציונים, ולא יהיו טיולים, בתגובה צייץ שר החינוך יואב קיש: "במלחמה לא פוגעים במורים ובתלמידים. לא בשביתות ולא בעיצומים".

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מתוך אחריות למדינה, למורים ולתלמידים, למרות חוסר האחריות של משרד האוצר ופיצוץ במו"מ אנו מודיעים על השהיית השביתה". אמר אמש יו"ר ארגון המורים והוסיף: "הלימודים יחודשו מחר בחטיבות העליונות וממשיכים במאבק בדרכים אחרות. המאבק נמשך ואם לא נמצה את המו"מ ונגיע להסכם נחדש את השביתה".

ארז המשיך: "מתוך התחשבות במצב הקיים במדינה ובמערכת החינוך ומתוך אחריות עליה ועל התלמידים והמורים, אנחנו מודיעים על השהיית השביתה. העיצומים ממשיכים. לא נותנים את הציונים, לא יוצאים לשום פעילות מחוץ לכתלי בית הספר חוץ מהכנה לנסיעות לפולין". הוא סיים את דבריו: "אנחנו קוראים בהזדמנות זאת למנהלים שלא להתקשר עם מפעילי טיולים ותיאטראות וכדומה כי לא יינתנו אישורים לחריגה והכסף שישולם ילך לאבדון. ארגון המורים מודיע כי יינתנו מענקים על ימי השביתה שהתקיימה למורים הזכאים לכך ומאפשר לקבל הלוואות בהן המורה מחזיר את הקרן בלבד וארגון המורים ישלם את הריבית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "כפי שההסתדרות הכללית הבינה בשבוע שעבר ששביתה היא לא כלי שאפשר לעשות בו שימוש אגרסיבי לקידום מטרות פוליטיות, גם רן ארז הבין כנראה ששביתה היא לא כלי שאפשר להשתמש בו בכוחנות כדי לכפות את העמדה שלך בתוך משא ומתן, תוך שאתה לוקח את תלמידי ישראל כבני ערובה, פוגע במורים, בהורים ובתלמידים. אני שמח שהשביתה הסתיימה. אנחנו נמשיך לנהל את המשא ומתן, נגבש הסכם טוב שיעשה טוב למערכת החינוך, טוב למורים, טוב למנהלים, טוב לתלמידים וטוב למערכת. בלי לפגוע בתלמידים, לא בשביתה ולא בעיצומים, בטח לא בתקופת מלחמה".

ממועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים נמסר: "היום התקיימה שביתה בתיכונים ביוזמת מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית על שנפתחה שנת הלימודים עם עיצומי ארגון המורים. לאחר שקיימנו שיחות ארוכות עם כל הצדדים ולאחר שקיבלנו עדכון סטטוס מהמשא ומתן, תוך הבנה שהוא קרוב לפתרון , התקבלה החלטה משותפת לפתוח את הלימודים מחר כסדרם. זאת במטרה לאפשר לממשלה ולארגון המורים להגיע להסכמות והפסקת השביתות והעיצומים. אם הצדדים לא יגיעו להסכמות עד יום 16 בספטמבר, מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית יפתחו במהלך של שיבושים קיצוניים בפעילות מערכת החינוך בתיכונים. עיצומים הם לא שגרת לימודים, ולא נסכים לנרמל מצב שכזה בבתי הספר התיכוניים בישראל".