אין הסכמות בין המורים לאוצר; השביתה תימשך גם מחר

השביתה בבתי הספר התיכונים תימשך גם מחר, לאחר שגם היום המשא ומתן בין ארגון המורים ומשרד האוצר הסתיים ללא הסכמות. מחר ב-09:00: פגישה נוספת בין הצדדים במטרה לגשר על הפערים הקיימים

שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשא ומתן בין ארגון המורים ומשרד האוצר הסתיים גם היום (שני) ללא הסכמות, והשביתה בבתי הספר התיכונים תימשך גם מחר. מחר ב-09:00 צפויה פגישה נוספת בין הצדדים במטרה לגשר על הפערים הקיימים, ולהמשיך את המו"מ.

כיתה ריקה בבית ספר בתל אביב. ארכיון
כיתה ריקה בבית ספר בתל אביב. ארכיון | צילום: פלאש 90

אתמול נפתחה שנת הלימודים תשפ"ה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, כאשר חצי מיליון תלמידי תיכון לא הגיעו לבתי הספר בשל השביתה עליה הכריז יו"ר ארגון המורים רן ארז ביום חמישי, "בשל סירובו העיקש של האוצר לחתום על הסכם קיבוצי בדבר תוספת שכר ותנאי עבודה עם המורים".

יו"ר ארגון המורים כתב בהודעתו: "אני קורא לכם לא להישמע להצהרות השקריות של שר האוצר המנסה בכל מחיר לשבור את העבודה המאורגנת, להפריט את מערכת החינוך ולהחתים מורים על חוזים אישיים ובכך להפוך אותם לעובדי קבלן. נמשיך במאבק כל עוד יהיה בכך צורך. נדאג ונתמוך בציבור המורים והמנהלים במשך המאבק הזה".

ילדים חוזרים ללימודים בתי ספר
חוזרים ללימודים | צילום: מיכאל גילעדי/ פלאש 90

במוצאי השבת כינס שר החינוך יואב קיש דיון חירום עם יו"ר ארגון המורים ונציג משרד האוצר, בניסיון אחרון למנוע את השביתה בתיכונים. אך לקראת חצות הודיע ארז כי לא ייחתם הסכם במהלך הלילה, ולכן הוא לא יעצור את השביתה. שר החינוך תקף את ארז ואת שר האוצר בצלאל סמטוריץ' ואמר "ששניהם רוצים שביתה, לא מתעלים לגודל השעה, ובקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים".