ארגון המורים: "לא נפתח את שנת הלימודים הבאה ללא הסכם חתום"

אחרי שביתת האזהרה הבוקר בעל-יסודיים בין 08:00 ל-10:00, בשל העיכוב במגעים עם האוצר על הסכמי השכר, תקף יו"ר ארגון המורים את האוצר: "לא נפתח את שנת הלימודים הבאה לאל הסכם חתום". להודיע על החרפת העיצומים, ובחודשיים הקרובים ייתכנו שיבושים משמעותיים בתיכונים - כולל שביתות אזוריות

זמן צפייה: 01:13

מאבק המורים עולה שלב: אחרי שארגון המורים השבית היום (חמישי) את הלימודים בתיכונים ברחבי הארץ, בין 08:00 ל-10:00, בשל העיכוב במגעים עם האוצר על הסכמי השכר - כשסלע המחלוקת הוא ההתנגדות המורים לדרישת האוצר לחוזים אישיים - מסר יו"ר ארגון המורים רן ארז הצהרה: "לא נפתח את שנת הלימודים הבאה ללא הסכם חתום, וננתק מגע עם משרד החינוך".

ארז תקף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואת שר החינוך קיש ואמר: "שר החינוך יושב בטריבונה. לא מעניין אותו כלום. מסתכל ימינה, שמאלה, כמו בטניס. שר האוצר הוא שקובע וראש הממשלה לא יכול להגיד לו מילה. אנחנו יודעים למה". ארז הוסיף: "זה לא מאבק על כסף, זה מאבק על עתיד החינוך במדינת ישראל".

שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, הנהגת ההורים הארצית שיגרה הבוקר מכתבים לשרי האוצר והחינוך, שבו כתבו: "כפי שוודאי ידוע לכם, בימים אלה עיצומי ארגון המורים הולכים ומחריפים. כבר ב-10 באפריל הודיע הארגון כי החל מתום חופשת הפסח, לא יבוצעו כל פעילות מחוץ לכתלי בית הספר גם בשעות הלימודים, ולא יתקיימו טקסים ומסיבות סיום. זאת ועוד, השבוע הודיע ארגון המורים על שביתת אזהרה של שעתיים בכל החינוך העל-יסודי. למותר לציין כי מדובר בפגיעה נוספת בתלמידי התיכון, אשר שילמו וממשיכים לשלם מחיר כבד בגין עיצומים אלה.

"יודגש שוב", הוסיפו בהנהגת ההורים, "כי שנת הלימודים הנוכחית מסתיימת בעוד פחות מחודשיים, והזמן שנותר לתיקון ומזעור הנזקים שנגרמים לתלמידים, הולך ואוזל. הפתרון למשבר המחבל בחינוך של תלמידי התיכון, על לא עוול בכפם, הוא בידיים שלכם וזה הזמן לפעול להשגתו. בנסיבות אלו, הרינו להודיעכם, כי באם לא תפעלו כאמור במכתב ההתראה באופן מיידי, ננקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, לרבות עתירה חוזרת לבג"ץ".

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
כיתה ריקה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ההורים הוסיפו כי "בשל דחיפות העניין ועל מנת לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בתלמידי התיכון, נבקש לקבל מענה לפנייה זו לא יאוחר מיום חמישי שבה יפורט אם הנכם פועלים להגיע להסכם מול ארגון המורים ולהביא לסיום העיצומים, ואם לא - מדוע אינכם פועלים כך".